Saturday, March 20, 2010

Miss My Heroes Badly...

Second day kat kl berkursus betul-betul membunuh jiwa tanpa hero dua orang tu. First time aku tinggal 2 heroes tu berhari-hari. (3 days 2 nights jek pon =p)

Guess wat? Hubby aku jaga Ilham sepanjang ketiadaan aku. Segalanya di luar jangkaan. Kalo ikut plan asal my hubby akan bawak balik Ilham ke rumah PIL. Unfortunately my MIL warded semalam sebab penat. Alhamdulillah. My MIL discharged at the same day. Tapi still lemah. Disebabkan Ilham sekarang sangat la aktif hubby and I decide tak kan balik Ilham ke rumah my PIL. So dat my MIL bleh berehat dengan aman damai tanpa gangguan. Amat lah bermasalah kalo hubby jaga Ilham sorang-sorang. Kalo nak solat or ke tandas tak de plak orang nak tengokkan Ilham. So aku pon minta tolong abah aku untuk datang ke rumah so dat he can take care of Ilham together with my hubby. My mom? Esok baru balik dari Sabah. Tak bleh tido aku semalam bler fikir macam-macam hal jadik kat sinun. Macam nak amek flight semalam jugak balik ke sana. Menitik gak la air mata ni sebab dah susahkan hubby, abah, babysitter dan Ilham.

2 orang lelaki take care of baby? Bleh ker? Blehhhhh sangat-sangat. Hubby aku memang bleh diharap sangat. Kalo setakat bagi mandi, pakaikan baju & diapers, bagi makan & entertain Ilham dia memang dah biasa. Cuma sebelum ni tak de la kena tinggal berhari-hari macam ni. At first aku memang risau. Takut hubby tak leh handle kalo Ilham moody and mengamuk. Berkali-kali aku pesan kalo tak bleh handle hantar kat babysitter. Alhamdulillah. So far so good. Tak sabar nak balik esok..!

No comments:

Post a Comment