Saturday, April 12, 2014

Philips Perfectcare Steam Generator Iron - Seterika Philips Untuk Ibu-ibu yang Sibuk

Kerja-kerja meng'iron' baju adalah salah satu kerja rumah yang banyak mengambil masa saya dan yang paling saya tak suka. Terutama sekali bila kena iron seluar yang tebal yang susah nak hilang kedutannya. Berpeluh-peluh macam jogging 2km la kalau mengiron baju saya dan suami untuk 2-3 hari. Tapi biasanya kerja meng'iron' saya buat setiap hari. Nak pakai esok. hari ni baru iron.


Saya tak pernah tahu tentang kewujudan seterika jenis steam generator. Bila sebut tentang seterika wap atau steam iron saya cuma bayangkan seterika sebegini.


Saya tak minat langsung seterika steam macam gambar kat atas ni sebab kena isi air berulang-ulang kali. Potong mood nak mengiron gitu. So, saya prefer dry iron. Seterika jenis biasa je. Sehinggalah pada suatu hari saya terbaca status Facebook kawan saya tentang steam generator iron.
Lepas baca je status Facebook kawan saya ni terus saya google pasal steam generator iron. Selepas buat study sana sini, baca artikel, baca review dari blog, tengok video, akhirnya saya membuat keputusan untuk membeli steam generator iron tersebut.
Lama juga ambil masa nak cari kedai yang jual steam generator iron jenama Philips. Hampir kesemua kedai elektrik di kawasan utara ni tak jual steam generator iron. Kedai-kedai elektrik besar seperti Sen Heng dan Sen Q pun tak jual steam generator iron ni apatah lagi kedai-kedai elektrik kecil lagi la tak jual. 
Akhirnya saya dapat info Harvey Norman jual steam generator iron ini. Jenama Philips juga tapi model lain. Di Harvey Norman juga ada steam generator iron jenama Tefal. KLIK SINI untuk tengok jenama dan model steam generator iron yang ada di Harvey Norman.
Saya memilih model GC9240. Sebab saya puas hati sangat tengok ciri-ciri steam generator iron ni. Tank airnya adalah detachable. Jadi senang nak isi air dan buang air. Satu lagi ciri yang saya suka sangat tentang model ini, kita tak perlus adjust suhu. Memang takde button bulat untuk adjust suhu. Hal ini disebabkan iron ini mempunyai teknologi OptimalTemp yang membolehkan kita meng'iron' apa jua jenis kain tanpa perlu mengubah suhu.

Philips Perfectcare Steam Generator Iron

Ciri-ciri Philips Perfectcare Steam Generator Iron


Jom kita tengok video Philips Perfectcare Steam Generator Iron




Korang juga  boleh tengok video di LINK INI untuk melihat sendiri bagaimana terciptanya iron ini hasil idea dari engineer dan warga kerja Philips. Menarik sangat.

Cerita banyak-banyak mesti nak tau harga kan. Harga pasaran untuk Philips Perfectcare Steam Generator Iron ini adalah RM1699. Tapi harga Philips Perfectcare Steam Generator Iron ini di Harvery Norman adalah RM 1599. Dengan harga RM1599 ini bukan saja dapat iron tau, korang akan dapat free iron board. Bukan iron board biasa tapi iron board yang besar dan lebar yang sememangnya sangat sesuai untuk meletak Philips Perfectcare Steam Generator Iron ini.

Hampir sebulan saya menggunakan iron ini, saya memang sangat-sangat berpuas hati. Memang berbaloi sangat beli sebab kerja meng'iron' saya menjadi lebih mudah, cepat dan tidak lagi memenatkan. Dah tak stress lagi kalau hal nak meng'iron baju. Jimat masa dan tenaga.  Kedut cepat sangat hilang tau. Saya pernah mengiron sepasang baju sambil menyusukan anak (sambil berdiri tau tanpa babywearing). Anak saya 5kg. Tak sampai 5 minit iron sepasang baju. Sebab saya hanya perlu iron satu side je.

Kepada ibu yang bekerja atau mereka yang mempunyai keluarga yang besar, saya sangat syorkan korang beli iron ni. Memang mahal sikit. Tapi berbaloi sangat tau.

Jadi yang nak masuk iron ni dalam wishlist tahun 2014 ni tak? :)

Update 20 November 2015

Vavaaaa.. Banyak betul komen untuk entry ni.

Alhamdulillah. Sudah hampir 2 tahun saya guna iron ni. Sangat membantu mempercepatkan kerja mengiron.

Saya cuba jawab soalan visitor yang komen

1) Boleh guna air paip ke? 
Alhamdulillah. Saya guna air paip je isi dalam iron ni. So far ok. 
Iron ni mempunyai sistem auto-decalc. Sampai satu masa, lampu auto-decalc ini akan menyala. Maksudnya kena buang air melalui corong yang ada pada tank tu. 

2) Beli dengan Amway lagi murah?
Betul. Pada Januari 2014 semasa saya nak beli iron macam ni, Amway punya lagi murah. Murah banyak.
Tapi saya check specification Philips Iron yang Amway jual dan saya compare dengan yang Harvey Norman jual. Ternyata spec nya jauh berbeza. Sebab tu la saya pilih beli kat Harvey Norman instead of beli kat Amway.

Itulah juga yang korang kena buat bila nak beli iron ni. Check specification iron tersebut. Model iron yang dijual di Harvey Norman dan yang dijual di Amway berbeza. Tengok spec iron tersebut.

Spec kapasiti tank, pressure bar berapa, tank detachable ke tak, tap water friendly ke tak dan macam-macam lagi. Lama jugak saya study spec iron ni dan compare dengan website oversea. Cerewet kan. Mestilah cerewet. Mahal giler nak perabih duit untuk iron. Tapi memang berbaloi. Alhamdulillah..

Ada soalan lagi?

29 comments:

  1. Beli dengan Amway harga ahli hanya Rm 1165 je sekali dengan iron board besar...

    ReplyDelete
  2. Kalau bukan harga ahli berapa ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harga ahli rm1234.90 dah masuk gst. Saya jual rm1300 (bagi lah upah sikit) free delivery from Amway. Kalau minat nak beli WA 019-249 4819

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Boleh jugak beli dr saya.. Philips..sy beli direct dr UK.harga bwh rm1k. Pls visit fb: From UK to Malaysia

      Delete
  3. Beli ngan saya + free ahli rm 1350.00
    Whatsapp diana 0177977615.

    Info
    Harga terkini selepas GST
    Bukan ahli rm1482.95

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Beli ngan saya pun boleh dgn ansuran bulanan yg sgt flexible. . 011 1069 7775

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. Mmg sama ke antara amway n harvey norman punya ni

    ReplyDelete
  9. Air utk steam generator boleh guna air paip ke?

    ReplyDelete
  10. hafiz, boleh guna cuma nanti filter dlm iron tu cepat tsumbat. better guna air yg telah ditapis.. saya juga menggunkan dan juga menjual iron nih.. hehehe..

    hubungi d emel jr_name89@yahoo.com

    ReplyDelete
  11. Salam sis.. Boleh sis detailkan perbezaan spesifikasi antara beli dengan amway n bli dengan harvey.tq

    ReplyDelete
  12. Boleh jugak beli dr saya.. Philips..sy beli direct dr UK.harga bwh rm1k. Pls visit fb: From UK to Malaysia

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  14. Kalu beli cara ansuran atau main kutu bole ke...sb budget tak lepas utk belian cash..tk

    ReplyDelete
  15. Puan boleh email kan sy no phone Puan... saya berminat:- aisyah.opalsgroup@gmail.com

    ReplyDelete
  16. Salam, saya ada jual pelbagai model Philips dan Tefal iron steam generator yg ada pelbagai spec yg menarik, direct dari UK ke Malaysia, boleh whatsapp saya jika berminat +44 7405586563 atau like page fb saya Shoppe.UK :)

    ReplyDelete
  17. Salam, saya ada jual pelbagai model Philips dan Tefal iron steam generator yg ada pelbagai spec yg menarik, direct dari UK ke Malaysia, boleh whatsapp saya jika berminat +44 7405586563 atau like page fb saya Shoppe.UK :)

    ReplyDelete
  18. Assalamaualaikum. Bagi yang berminat mendapatkan iron stim brand Philips boleh hubungi saya di 018-3665534.

    ReplyDelete
  19. Iron ni walaupun mahal ske, sangat berbaloi.Takcuba guna taktau...mai beli dgn saya...harga takmampu tolak taw! Whatsapp di 019-2494819

    ReplyDelete
  20. Salam, boleh nego harga dengan saya, sila email sara.dignity@yahoo.com

    ReplyDelete
  21. Советую:) индивидуалки Москвы дорого компанейская леди! Приглашаю Вас на чашечку ароматного ко... секса... Я-нежная и ласковая, страстная и развратная...

    ReplyDelete
  22. Kalau rosak nak repair di mana ye? Iron saya tiba-tiba buat hal. Tak boleh keluar wap.

    ReplyDelete