Saturday, December 12, 2009

Kerja.. kerja.. Gila kerja.. Kerja gila..!!

Dah bersawang blog ni sebab lama tak update..

Kerja di hari sabtu?? Macam tak biasa! Tak biasa kerja hari Sabtu sejak setahun lalu.
Sejak setahun lalu berhijrah ke tempat keja yang jauh dihujung kuala, kecik dan staf sikit. Aku ingat relax sket keja kat tempat kecik cani. Tapi workload dia mak aihhh.. Nak cuti pon susah. Sib baik la sumer assistant aku sangat efficient. Boleh harap dan tak berkira. Tak suka mengular jugak. Lapang dada cekk.. Alhamdulillah..

Hari ni ada 2 kenduri kawen kena attend. Tak sempat nak balut hadiah kat rumah semalam aku usung bawak datang opis hari ni. Sampai2 terus balut hadiah dulu then baru buat keje lain. Seminggu bercuti ikut hubby berkursus di Cameron Highlands btol2 mendera otak aku bler masuk opis balik. Aku jadik hang tatau nak start buat keja yang mana dulu since sumer pon penting. After list down everything baru rasa diri ni well organize balik. Macam ni lah hujung tahun. Time banyak keja macam ni lah meeting pon banyak. Dan meeting yang paling mengerikan meeting Plan Tindakan 2010. Meeting ni everything pasal keja, aktiviti dan projek untuk 2010. Bler tengok senarai tu sakit paler aku datang balik, Berpusing2. Jadik macam hari tu. Sebab stress!!! Blom implement lagi tu baru tengok senarai dah sakit paler. Gler aku rasa nak quit job masa tu. Muahahaa.. Ini lah hakikat makan gaji yang aku kena terima seadanya. Kann.. kann.. Kerana keja yg tak sudah tu blog ni pon hanyut. Benci! Hari ni sempat sebab patient tak ramai. Sambil2 surfing cari info untuk buat proposal aku blogging la. (hakikatnya blogging lebih2 dari keja =p)

Stop nagging bout work. Pasal ilham plak. 15hb ni genap ilham 9 bulan. Khamis lepas, timbang berat dier 8.4kg. Naik sekilo jek since last 2 months. Tapi berat tu dah cukup buat tangan aku sengal dukung dier lama2. Masa pi Cameron hari tu aku guna SSC lp dukung dia. Tak sampai setengah jam pon bahu ni dah sakit n nafas pon da semput dukung dier.

Pagi ni ilham berkelakuan 18SG. Di tariknya mulut itik kuning mainan dier tu sampai tercabut. Isk33.. cacat dah itik tu ilham.

2 comments:

  1. kerja hari Sabtu? huhu,..pernah berlaku, dan sgt boring. Akhir tahun ni memang kalut pun, sumer pun nak siap cpt.

    ReplyDelete