Monday, October 26, 2009

Apa la prob aku nih?????

Since last saturday paler aku ni fenin ar. Pusing2... mata sebelah kanan pon cam blur jek. Aku ingat fenin biasa jek. Tapi lepas telan paracetamol tak ok2 jugak. Wat bodoh jek. Kalo lagi di layan sakit ni makin menjadi-jadi plak.

Ahad pon cmtu gk. Tak de tanda nak ok langsung. Wat bodoh gak. Sib baik aku bleh drive lagik. Bleh jalan cam besa. Cuma kadang2 tu rasa nak tumbang. The worst part is aku da mula risau pasal fenin aku yg tak hilang2 ni. Tak sabar jek tunggu kursus habis sebab nak gi check blood pressure. Well.. kita akan realize kan kalo badan kita tak well response. Or badan kita respond lain macam. Pas abes kursus terus cari kedai farmasi. Kedai farmasi kat kangar ni mungkin banyak. Tapi yg aku tau satu jek. Tapi gler nyer frust bler org kedai tu cakap diorang x der offer service check BP. Biar btol?????????? Disebabkan paler yg makin memusing2 dan vision makin blur aku balik umah terus. Hopefully after rest this prob will resolve. Dan harap2 umur aku panjang lagi sampai hari ni so dat aku leh check kt klinik aku jek. Dalam hati ni tak habis2 berdoa harap2 mmg x der pape ar kan. Tapi paler ni da fikir macam2 benda tak elok. Paling aku takut blood pressure shoot up then end up with hemorraghic stroke!! Nauzubillah... minta dijauhkan Allah sumer2 ni. Sapa nak jaga ilham nanti?????? Aku nak besarkan ilham dengan tangan aku sendiri YA ALLAH.. Izinkanlah...

Yepp.. Alhamdulillah. Allah panjangkan umur aku lagi. Hari ni aku masih bernafas. After settle few things kat KK Kangar aku terus gi klinik aku. Nyendeng2 kat nurse MCH minta diorang check blood pressure aku. 90/70 mmHg. Normal!!! Alhamdulillah.. Possibility untuk dapat hemorrhagic stroke x de. The funny thing is nurses kt MCH wat lawak plak cakap may be aku pregnant. Perghhh..!!! Jangan la.. Lagipun tengah mensus la. Mana mungkin. Aku buat blood test gak. Full blood count normal. Lega... Tapi aku wat gak test lain cam lipid profile, renal profile & liver profile. Have to wait 2-3 days to get the result. Lab klinik aku tak run test ni. Kena hantar darah pi spital. Tak pe. Sabar je la. Pastu aku jupe doc klinik aku nak minta opinion. Dier check ar mata. Dier cakap base ok. May b sumthing to do with power mata aku. So petang ni aku decide nak pi kedai spec. Kola perlis tak de kdai spec ok.. adess..

Hari ni dengan paler yg pusing2 & mood yg x baper ader (monday blues) plus hati yang sakit dn jiwa yg kacau (poyo!!), macam2 benda yg menyakitkan hati plak jadi. Masa nak load ubat dalam kete kt KK kangar ada plak sorang bro ni tempik suh ubah keta sebab ada keta len nak lalu kat situ. Wei bro.. ko ingat aku bengap sangat ke nak park tengah2 jalan. Ni aku tempik balik. Tapi dalam hati jek. Sebab bos aku ada kat situ. =p Aku hangin gler ngn bro tu. Dah la buncit. Dri*** jek pon. Memang kurang ajar la. Yang orang nak lalu tu pon x reti2 word sabar. Nangis kang kalo aku bakar kete dier. Sakit hati tak terkira masa tu. Malas nak pnjang citer ngn org buncit tu aku blah terus walopon ader lagi ubat yg aku x sempat nak amek. Pastu 2 orang pakcik ni kat situ sembang2 smbil tunjuk kat aku. Aku naik keta pastu stop depan diorang.. "Saya nak amek ubat ni pakcik" sambil tunjuk box ubat sebelah aku. Pakcik tu angguk paler dan gitau- baik2 lalu kat depan tu. Sempit jalan dier. Aku senyum je la. Psycho tak aku. Please don mess with me kay. i'll make u sorry u're born!! Muahahaha... berani gertak je ni.

Really need to talk to somebody
Really need someone to lend their ears for me
Really need a shoulder to cry on
Really need therapy for my soul
Really need somebody to inspire me
Really need a huge, wide space in my mind

Conclusion, I need spa, huge shopping complex and cinema.

WHOLE BODY MASSAGE, SHOPPING AND WATCHING MOVIES. FULL STOP.

3 comments:

  1. Masa 1st baca blog ni pun igt u pregnant..hehe,..

    i dah lama teringin nak pegi spa, tapi tak pegi2 jgk..huhu

    ReplyDelete
  2. i vote for SPA!! kalau pegi shopping tu duit habis & badan sakit..

    ReplyDelete
  3. kalau pregnent apa salahnyer...rezeki Allah...wakakaka...nanti nak menyusu si Ilham tu senelah kiri, adik dia sebelah kanan...heheheh...p la jln2 amik angin..rehat2 minda..ajak faizal n ilham..kalau rasa nak meriah or nak berkelah mana2 ajak kami sama...p tenang2 fikiran...relex2...kerja ttp kerja tapi badan n minda kena bersih n tak ada masalah...tak payah pk pakai si buncit tu...wakakaka...

    p/s : jom p berkelah kat mana2...best gak ek...kita p geng2 kita la...bg cadangan kat faizal...kdg2 bdn kita penat dgn kerja sbb otak kita pk mcm...so rehatkan minda..k

    ReplyDelete