Monday, January 24, 2011

Cara letak metatags untuk blogspot

Metatags ni penting kalau korang nak tingkatkan traffic. Part of SEO la ni (ye ker??). Tak yah citer panjang jom tengok macam mana. Seperti biasa ayat aku--> senang jek benda ni. Kalau aku bleh buat korang pon mesti bleh buat punya. Tapi aku kena selak banyak blog juga la nak faham function metatags ni. Macam ni la kalau beginner kannn. Tips ni aku amek dari Kaizen Shinobi.  Thanx bro!!

1) Pegi Dashboard--> Design/Layout--> Edit HTML

2) Klik pada box Expand Widget Templates

3) Tekan Ctrl+F dan cari kod di bawah ni



4) Letak kod yang kat bawah ni di bawah kod di atas ni







 5) DESCRITION HERE--> ganti words ni dengan menceritakan serba sedikit tentang blog korang
     KEYWORDS HERE--> ganti words ni dengan keywords blog korang
     AUTHOR NAME--> of course la ganti words ni dengan nama glamer korang

Contoh ni aku amek dari blog bro kaizen shinobi


6) So..kalau puas hati klik SAVE

7) Ehhh...tak habis lagi. Korang try analyze blog korang guna Metatag Analyzer

Ni rupa metatag analyzer kalau korang guna untuk analyze blog korang. Ni pon aku amek dari bor kaizen shinobi. TQ bro!

Semua kena hijau kecuali robot tu merah pon tak per.
Selesai sudah.. Lepas ni aku nak share tips metatags untuk blog post. So kalau orang search kat google blog korang yang listed kat 1st page google. Stay tune yaaa..

No comments:

Post a Comment