Saturday, September 18, 2010

Pisau cukur


Movie hujung minggu kali ni layan Pisau Cukur. Filem ni keluar November 2009.
Siapa tak nak hidup senang???????

Pisau cukup mengisahkan 2 orang pompuan gedix yang bercuti di atas kapal mewah nak cari laki kaya untuk di buat husband. 2 orang pompuan gedix itu adalah Fazura sebagai Intan dan Maya Karin sebagai Bella. Watak Maya Karin dalam citer nih lain giler la. Tapi bagi aku watak Maya Karin menggedix tak baper jadik sangat sebab tak seswai dengan muka dia yang sangat ayu dan penuh kewanitaan itu. Tapi maintain cantik babe. Seriously, kalau Maya Karin main mata lebih2 dan sedikit body language penggoda dalam citer tu dah cukup untuk menghidupkan watak penggoda tu. Tak perlu gedix.

Selain dari citer pasal Bella dan Intan yang pisau cukur itu, atas kapal ni ada jugak cerita pasal Dato' Z yang bawak 3 orang isteri dia bercuti. Kematian Dato' Z secara mengejut dipercayai telah dibunuh oleh sesorang di atas kapal tu. Kat sini lah peranan watak Aaron Aziz sebagai detektif yang bekerjasama dengan Fazura nak cari pembunuh Dato' Z. Simple jek jalan citer dier. Filem ni ringan sangat. Seswai untuk santai-santai hujung minggu setelah penat bersilat dengan anak. Aaron Aziz sangat hensem dan macho seperti biasa.

Overall aku suka citer ni. Salah satu filem Melayu yang menunjukkan satu sudut yang lain sikit. Lawak dalam filem ni memang masuk jugak la dengan aku. Part paling lawak masa Fazura jumpa Rafidah yang berlakon sebagai gadis spa. Fazura- bab gedix ni memang tabik lah kat dia. She's annoyingly adorable!

Pengarah filem ni Bernard Chauly, producer Lina Tan dan Penulis skrip plak Rafidah 3R. Kalau sape peminat Gol n Gincu nama ni bukan alien untuk korang. Kalau korang minat Gol n Gincu korang wajib tengok citer nih.

P/S: Aku kena explain kat laki aku apa itu Gucci, Dior dan Louis Vuitton masa tengok citer ni. Hahaaaa..

No comments:

Post a Comment