Sunday, November 22, 2009

It Happen Again

Do you trust your intuition?

1st story..
Masa minggu ke 36 mengandungkan ilham aku ngan hubby nak balik kulim. Saja la nak balik hujung minggu kan. Konon2 last balik sebelum bersalin. Masa nak loading barang hubby tengok aku bawak balik bakul yang isi barang2 baby ngan aku. Ni bakul nak usung masuk hospital la kalo bersalin kan. Hubby cakap tak payah la since due aku lambat lagi, Almost 4 minggu lagik baru due. Aku berkeras jugak nak bawak balik bakul tu. Yer la. Mana tau kan. Terberanak masa kat Kulim tak ke kelam kabut nanti barang tak der. Tengok2 pagi Ahad tu ketuban da pecah. Malam tu pon aku bersalin.

2nd story..
Hari Khamis ari tu masa packing barang nak balik umah PIL, aku terdetik nak bawak balik 3 pasang baju kurung instead of two. Baju kurung ni untuk pegi kenduri hari Sabtu ngan Ahad. Aku terfikir nak bawak balik sepasang lagi baju kurung untuk pegi keje. Terfikir gak kalo2 kena stay umah PIL sampai isnin. Last2 bawak balik 2 pasang jek. Dengan harapan hari Ahad aku dah balik umah. So pegi keje dari umah aku jek. Guess what????????? Ilham demam campak halus. Merah habess muka ngan badan dier. Macam severe rashes. My FIL tak bagi balik lagi. Suruh kitorang stay sampai ilham okay. Goshhh.. It happen again!!! My intuition is true. Tapi aku buat bodoh jek dengan menafikan gerak hati aku. So esok pegi keje nak pakai baju per??? T-shirt dengan jeans???

So Ilham.. Life always like this. Unpredictable. Full of surprise. We have no choice. We have to face it. Mama berkorban perasaan mama untuk ilham (mendalam ni. Kalo ilham nak tau lebih detail kena tanya mama). This is not the 1st time. And it's not the last. Semoga Allah memberi kekuatan dan meminjamkan kesabaran itu buat mama. Aminnnn...

2 comments:

  1. woah. YES bila dah jadi mak ni , kita mcm ada six sense and yes better try our intuition!

    ReplyDelete