Monday, January 4, 2010

Blog yg bersawang dan kerahan tenaga yg tak berpenghujung..

Cutest Baby Smiling Contest yg aku join ari tu by MBP dah kuar. Satu pon tak sangkut..
Aku yg tak reti buat entry yg kreatif or ilham punya smiling tak cukup kiut vs baby2 lain. Hahaha... sapa cakap ilham nyer smiling tak kiut. Nak gigit2 jek tengok ilham senyum. Tak de rezeki la tu. So aku kena sedaya upaya curi masa wat entry untuk Cutest Baby of The Planet 2009.

This is my very 1st entry for year 2010. Tak de pon entry penutup 2009. Tak de jugak entry untuk 2010 opening. Ok... aku tau. Sana sini dah berhabuk dan bersawang. Penutup tahun 2009 dilalui dengan hari2 yang sangat memenatkan kepala, badan dan otak. Macam2 program yang nak tak nak kena beroperasi on the 1st day of 2010. Sangat malang bler Perlis tak cuti new year. Bersilat dan bercakpong aku nak buat semua benda. Ditambah plak dengan orang bawah yang kena ketuk2 baru nak jalan. Aku ni pon apa lagi mengamuk la dengan cara berhemah.

Tahun 2010 dimulakan dengan kerja 7 hari seminggu untuk 2 minggu berturut-turut. Penat? Lebih dari tu. Minggu pertama kena keja 13 jam tiap2 hari. Kalo keja kilang ada OT kay. OT=duit=masyuk. Aku? Claim time off jek. So.. SPA, KKM dan mereka yg sewaktu dengannya. Jangan la sekali2 tarik elaun kritikal untuk orang macam aku ni. Time off aku dalam sebulan jek dah 25 jam lebih. Bler nak amek tu?? Kalo amek off keja tak jalan. Sapa nak buat keja yg berbukit2 tu??

So.. patutkah aku berambus dari sini?? Cari keja lain?? Uwaaa... bonded weiii. Nak blah kna bayar!!!

3 comments:

  1. yang... patutlah senyap jek.. bz ropenyer.. sabo jer laa.. agak2 ade rezki tmpat lain.. kasik itu notis then cchiiawww.. ape2 pun blog jgn bsawang lg yer..hehehe


    * kita copy blog badge u tau .. letak kat my lanabff.. tq

    ReplyDelete
  2. Takpe takpe tahun ni masih banyak yang menanti sue jangan frust !!!@!~

    ReplyDelete
  3. ooh,..takpe lah Sue. I pun tak sangkut2 jgk, asyik dok fikir nape tak menang2 nih..huhu..

    psl keje tu, jgn rnsing2 ok, sentiasa doa pada Allah, berikan yg terbaik buat kita ok.

    Cheers!

    ReplyDelete