Wednesday, September 16, 2009

6 months...

semalam genap umur ilham 6 bulan.. so.. genap 6 bulan aku breastfeed ilham exclusively! alhamdulillah.. rezeki ilham.. mengenang balik saat wat decision nk bfeed ilham without any formula milk, mmg x jangka btol aku bleh pegi sejauh ni.. byk kali jgk la terfikir nak give up.. tapi alhamdulillah... berjaya tepis sumer tu..
so next target would be until he reach 2 years old.. tapi slow2.. think about the nxt 6 months.. masa umur ilham setahun.. mampu ker??? harap2 boleh la kan.. dan hopefully rezeki itu sentiasa mengalir buat ilham..
bukan mudah rupanya nk pertahankan penyusuan secara eksklusif nih.. determination gler kna kuat.. aku mmg salute la orang yg bleh maintain breastfeed ank smpai umur anak 2 tahun.. yg nyata kna ada support yg kuat from peoples around you.. hubby, family especially parents and parents in law plus ur babysitter..
ok.. now ilham da ready to take solid food.. tapi aku plan after raya baru nak start.. a bit kelam kabut rite now.. nk start anytime pon bleh.. tapi biarla situation tenang jek kan.. ilham bleh rasa new texture beside his mommy's milk dengan aman dan damai.. alahaiii.. nk tgk dianyer face expression.. msti kiut miut jek..
one more thing.. kitorang tgh berkira2 nk start ltk ilham dalam walker.. tapi kan.. instinct aku gler2 ckp ilham x ready lagik walopon umur dia da 6 bln.. some says walker is not good for baby.. dunno why.. aku still x dapat cari lagi the facts.. hv to do lots of reading for that matter... tapi bler tah berkesempatan.. lps raya sure patient rmai gilosshh..
seblom nk ckp itu x bleh ini x bleh kna la ada fakta kn.. kang kna cantas plak..

till then.. wish you all happy hari raya..
nikmatilah hari2 akhir di bln ramadhan ni dgn amalan yg byk33333...

No comments:

Post a Comment